Tuesday, February 2, 2016

Tentang Saya (About Me)


Nama saya Dhitta Puti Sarasvati R. Saya lahir di Bandung, Indonesia.

Saya mengajar sejak tahun 2002. Saat itu  menjadi guru honorer Fisika di sebuah Madrasah Tsanawiyah (Mts) di Bandung. Saya mengajar di sana sampai tahun 2007. Tahun 2003 - 2007 saya juga  menjadi tutor matematika di Komunitas Taboo (yang didirikan oleh  Rahmat Jabaril, Ika Ismurdyahwati, dan Sabinne Mueler).

Tahun 2007, bersama beberapa teman (Dewi Susilowati, Lala Komara, Angga Dwiartama, Anugrah Utanti, M Arfah D, Ima Noor Puspitasari)  saya mendirikan Sekolah Rumah Mentari, sebuah komunitas belajar di Kampung Sekepicung Bandung. Komunitas itu masih berjalan sampai sekarang dan dua minggu sekali, saya masih mengajar bahasa Inggris dan Matematika di sana.

Selain itu, saya sempat mengajar di beberapa tempat lain, baik sebagai guru privat (matematika & fisika SMP maupun SMA),  guru lembaga kursus (matematika & bahasa Inggris), asisten matematika dan IPA di sekolah dasar (SD), pengajar bahasa Inggris di akademi Farmasi, dan menjadi fasilitator di berbagai workshop untuk guru. Kini, saya mengajar di Departemen Matematika, Fakultas Pendidikan, Sampoerna University, Jakarta.

---

My name is Dhitta Puti Sarasvati R. I was born in Bandung, Indonesia.

I started teaching in 2002. At that time, I became a guru honorer (like a substitute teacher) in an Islamic Lower Secondary School in Bandung. I taught there until 2007. In 2003 - 2007, I also became a mathematics tutor at Taboo Community (founded by Rahmat Jabaril, Ika Ismurdyahwati, and Sabinne Mueler).

In 2007, together with a some friends(Dewi Susilowati, Lala Komara, Angga Dwiartama, Anugrah Utanti, M Arfah D, Ima Noor Puspitasari) , I founded Sekolah Rumah Mentari, which is a learning community in Sekepicung Village, Bandung. This community is still running until now. Until, today, once in every two weeks I still teach English and Mathematics there.

I have taught in other places as well. I have been a private tutor  in mathematics & physics (for lower and upper secondary school students), a tutor at a mathematics and English course, a mathematics and science assistant in elementary school, an English lecturer at a Pharmacy Academy, and a facilitator for various workshops for teachers. Now, I teach at the Mathematics Department, Faculty of Education, Sampoerna University, Jakarta.

---

Email : dputi131@gmail.com
Twitter : @warnapastel
Blog : www.mahkotalima.blogspot.co.id

No comments:

Post a Comment